Éppen a legjobbkor, a karácsonyi bevásárlási szezon elején új, bank- és hűségkártya-helyettesítő szolgáltatással rukkolt elő a Magyar Telekom. Ez nem azt jelenti, hogy a cég mostantól banki üzletággal is rendelkezik, netán megvette a SuperShopot, csupán arról van szó, hogy elindult a MobilTárca szolgáltatás, amit a nevénél jobban szerintem semmivel sem lehet jellemezni, hiszem tényleg arról szól, hogy (virtuális) pénztárcát csinál az okostelefonból.

Ebben a pénztárcában képletesen éppúgy elhelyezhető bankkártya, vagy éppen hűségkártya, mint egy hagyományos pénztárcában, fontos érv viszont a mobil mellett, hogy bizonyos szinten biztonságosabb nálunk tartani, mint a pénztárcát. Ráadásul egyes kutatások szerint ma már előbb hagyjuk otthon a tárcánkat, mint a mobilunkat, vagyis egy olyan eszközről van szó, ami kvázi mindig velünk van.

Azért MobilTárcához jutni ma még nem olyan egyszerű, mint egy divatos bőr pénztárcához, az eleinte kissé komplexnek tűnő, több elemből álló szolgáltatás használatához ugyanis szükség van egy MobilTárca-képes okostelefonra (ezek listáját a Telekom weboldalán lehet megtalálni), valamint SIM-et is kell cserélni, ezt egyébként a Telekom szaküzletben ingyen elvégzik minden igénylőnek.