Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
hirdetés

A zene legyen veled - mindig, mindenhol

A napokban itthon is elérhetővé vált a TIDAL online zene streaming szolgáltatás, sőt, most ingyenesen próbálgatható 7 napig. Ebben a szolgáltató az a különleges, hogy CD-minőségben sugározzák a zenéket. Ha megtetszik a dolog a hétnapos próba alatt, havi 2999 forintért bármikor használhatod. Persze ha nem ragaszkodsz a profi hangminőséghez, még olcsóbban is megúszhatod.



15 éve még a rádió kívánságműsorában kérted az új kedvenc slágeredet, és ujjadat a felvétel gombra téve vártad, hogy felvehesd kazettára, és reménykedtél benne, hogy nem dumál bele a műsorvezető. Öt-nyolc éve már a YouTube-on hallgattad, amilyen minőségben éppen fent volt, vagy esetleg vétettél a szabályok ellen, és letöltötted torrentről. Mára ennél jóval egyszerűbb a dolgod.

Ha csak számítógépen szeretnél zenét hallgatni, és nem rettensz meg némi reklámtól, akkor ingyen is óriási választékból böngészhetsz. Ha pedig mondjuk a mobilodon is hallgatni akarod a kedvenc zenéidet, és kerülöd a "péháértéket", akkor havi 1500 forintért már találsz tisztességes online streaming szolgáltatást.

A Spotify és a Deezer használatáért semmit nem kell fizetned, ha számítógépen használod. Cserébe mindössze regisztrálnod kell, amit például a Facebook-fiókoddal is megtehetsz, illetve 1-2 zeneszám között meg kell hallgatnod némi reklámot. Ennél a két szolgáltatónál körülbelül 1500 forintba kerül a prémium csomag, ami garantálja a reklámmentességet, illetve a mobilos alkalmazás használatát. Hasonló szolgáltatást a Google-nél is igénybe vehetsz, náluk kb 500 forinttal drágább a havidíj.



Mivel a zenéket az interneten keresztül streameli a rendszer, felmerül a kérdés, hogy ez mennyire terheli a mobilinternetes keretet. Ha kicsit előre tervezel, akkor semennyire, ugyanis arra is van lehetőséged, hogy a kedvenc zenéidet előre lementsd a telefonodra - természetesen nem mp3 formátumban, nehogy továbbadd másoknak, vagy másik lejátszóban is meg tudd hallgatni a zeneszolgáltatód alkalmazásán kívül.



Ezekben a szolgáltatásokban több millió zene közül lehet böngészni, úgyhogy elég nagy eséllyel megtalálod a kedvenceidet. Ha mégsem leled őket, akkor az általában nem a szolgáltatás hibája, hanem valószínűleg a kiadóé, aki valamilyen okból nem engedélyezte az ilyen jellegű terjesztést. Alapvetően ebben az esetben sem kell elkeseredned, mivel a saját gépeden vagy CD-iden található zenéket is feltöltheted az online streaming szolgáltatásba, és onnantól kezdve ott lesznek a felhőben, és bárhol, bármikor meghallgathatod őket bármilyen gépről, ha bejelentkezel a saját fiókodba.

Természetesen a saját magad által feltöltött zenéket csak te látod. Ellenben a zenelistáidat más is láthatja, ugyanis ilyeneket is összepakolhatsz magadnak. Azután pedig mutogathatod a barátaidnak, akikre könnyen rálelhetsz, ha mondjuk a Facebook-fiókoddal regisztráltál, és az ő zenei tevékenységüket is egyszerűen követheted: mit hallgattak, és milyen zenék szerepelnek az ő kedvenc listáikon.

Ezeken az oldalakon általában bankkártyával fizetheted a havidíjat, de megfelelő választással azt is elintézheted, hogy a mobilszámláddal együtt fizethesd. Például a Telekomnak a Spotify-jal, a Telenornak pedig a Deezerrel van szerződése. (A Vodafone-nak egyik nemzetközi szolgáltatóval sincs, nekik elég régóta saját zenekönyvtáruk van, ZENE! 24/7 néven.) Sőt, ahogy arról karácsony táján beszámoltunk, már ajándékba is adhatsz reklámmentes prémium zenehallgatási lehetőséget.

Csak győzz válogatni! Nem csak a fizetési módok közül, de zenéből is...



Mennyire jogos a mobilos lehallgatás-para?

Először Edward Snowden, a CIA volt alkalmazottja hívta fel arra a köznép figyelmét két éve, hogy az amerikai titkosszolgálatok aktívan figyelik az emberek mobilhívásait és internetes tevékenységeit, ráadásul nem csak az USA-ban, hanem a világ többi részén is. Azóta rengeteget foglalkoznak a témával, és természetesen jönnek a különféle megoldások, amelyek kisebb vagy nagyobb összegekért cserébe vélt vagy valós védelmet nyújtanak a megfigyelés ellen. Kérdés, hogy egy átlagembernek szüksége van-e ilyesmire.



Honnan tudod, ha lehallgatnak?
A régi vicc szerint onnan veszed észre, hogy lehallgat a japán titkosszolgálat, ha három szeme van a szobádban köröző légynek. A szovjetek lehallgatásáról az árulkodik, ha plusz egy szekrény van a helyiségben, a magyarokéról pedig az, ha plusz egy ember.

A helyzet természetesen már akkor sem volt ilyen egyszerű, amikor ezt a viccet mesélték egymásnak az emberek, mondjuk a Centrum és Skála áruházakban sorban állva, azóta pedig még bonyolultabb lett. A szakemberek szerint egyszerűen nincs olyan módszer, amivel száz százalékosan meggyőződhetsz arról, hogy lehallgatnak-e vagy sem.

A "másik oldalnak" viszont jóval könnyebb dolga van, hiszen legális kereskedelmi forgalomban kaphatók olyan kémszoftverek, amelyeket csak egyszer kell telepíteni a mobilra ahhoz, hogy utána távolról is minden adatot be lehessen róla szerezni a készülékről, az üzenetektől és hanghívásoktól kezdve egészen a lokációs infókig. (Természetesen a gyártók azzal az üzenettel árulják az ilyen a szoftvereket, hogy a saját telefonodról tudsz velük biztonsági mentést készíteni, és azt mondják, a vevő csak akkor telepítheti más telefonjára a programot, ha előtte engedélyt kért rá. Muhah.) A Nagy Testvérnek még egyszerűbb egy ilyen feladat, a hírek szerint az NSA a mobilhálózatokat összekötő vezetékekre csatlakozva rögzíti a mobilhívásokat.
 
Mi a megoldás?
Az egy dolog, hogy azt nem tudod megállapítani, hogy lehallgatnak-e vagy sem. Védekezni viszont tudsz ellene, rárepültek már a témára jópáran. Például gyártanak olyan mobiltelefont, aminél kifejezetten ügyelnek arra, hogy a lehető legkisebb eséllyel lehessel lehallgatni. A Blackphone egy módosított Androidot futtató okostelefon, amelyen titkosított kommunikációt biztosító szoftverek vannak telefonhívásokhoz és üzenetküldéshez, illetve a telefonon tárolt névjegyek és kapcsolati infók tárolásához is.

De nemrégiben a Kickstarteren is szerveztek gyűjtést ilyen eszközre: a JackPair névre keresztelt, jack-csatlakozóval ellátott kütyüt a telefon és a headset közé kell illeszteni, és az titkosítja a rajta keresztülmenő adatokat. A technológiára összedobta a pénzt a közösség, de valószínűleg beszédes a szám, hogy összesen 303 ember támogatta a projektet. Vagy nem érdekli a kickstarteres közösséget az ilyesmi, de az is lehet, hogy nem itt keresik a megoldást a megfigyelési problémára.



Tényleg szükség van rá?
A kérdés tehát nem az, hogy tudsz-e védekezni a lehallgatás ellen, hanem hogy valóban szüksége van-e ilyesmire egy átlagembernek. Az természetes, hogy egyes területeken létfontosságú. A Secfone technológiát például már évek óta használják katonai szerveknél, ott senkinek nem jut eszébe megkérdőjelezni a létjogosultságát. Sőt, valószínűleg az üzleti életben is jól jöhet egyeseknek, ha ipari titkokat akar megőrizni.

De az átlagembernek valószínűleg nincs szüksége arra havi tizenezrekért, hogy biztosan ne hallhassa senki, amint az asszony bediktálja neki a bevásárlólistát, vagy ledumálja a haverokkal a hétvégi focit. (Kivéve persze, ha mondjuk csalja az asszonyt... vagy az adót, nagy tételben.)



Ki mondta, hogy egy okosóra nem lehet divatos?

Az LG egyike azon cégeknek, melyek igazán komolyan veszik az okosórákat, és megpróbálnak elébe menni bizonyos trendeknek, még mielőtt az Apple jönne és letarolná az egész piacot saját megoldásával, az Apple Watch nevű kütyüvel. A koreaiak most egy igazán klasszikusnak tűnő darabról rántották le a leplet, jön a divatosan elegáns G Watch Urbane.

Tény, hogy az okosórákra eddig a legkevésbé sem úgy tekintett a nagyközönség, mint divatkiegészítőkre, vagyis akár a régi LG G Watch, akár a Moto 360 inkább volt valamiféle különleges kütyü, mint hagyományosabb vonalat követő, elsősorban a pontos idő mutatására fókuszáló eszköz. 

És lám, mit tesz egy kis kozmetikázás, az LG G Watch Urbane ugyanazzal a műszaki tartalommal egészen máshogy fest, mint az elődmodell, ad abszurdum az arany változatot még egy nő is hajlandó felvenni. Más kérdés, hogy az Android Weart futtató eszköz vékony női (és férfi) csuklón meglehetősen furán mutat, de legalábbis a több mint 1 centiméteres vastagság és a 4,5 centiméteres szélesség nem egy olyan eszközre utal, melyet elsősorban finom női karokra terveztek.

Az LG G Watch Urbane valamikor a tavaszi hónapokban jelenhet meg a boltok polcain - pont a legjobb időben ahhoz, hogy az új tavaszi-nyári ruhakollekcióhoz passzoljon.



Ezzel karácsonyoznak a mobilszolgáltatók

A karácsony nem csak a kereskedőknek, hanem a mobilszolgáltatóknak is az egyik legforgalmasabb időszak, ilyenkor fogy a legtöbb okostelefon vagy tablet, és az év ezen szakaszában küldik a legtöbb karácsonyi és újíévi jókívánságot az előfizetők. Egy ideje már a szolgáltatók is rájöttek, hogy nem minden a nulla forintos akciókról kell szóljon ilyenkor, idén pedig már-már kifejezetten kreatív kampányok készültek az ünnepekre.

Kérem, kapcsolja ki!

Itt van mindjárt a Vodafone Magyarország, mely kifejezetten arra buzdítja előfizetőit, hogy legalább az ünnepi órákban kapcsolják ki telefonjaikat, tabletjeiket. A Nagy Családi Kikakpcs üzenete csakugyan megszívlelendő, hiszen egy karácsonyi vacsoránál tényleg mindenki temetkezzen inkább a halászlé élvezetébe, és nem biztos, hogy az ajándékokról készült fotókat azonnal fel kell tölteni Instagramra.

A Nagy Családi Kikapcs egyetlen problémája éppen a paradox mivolta, hiszen miért ne nyomkodna valaki egy karácsonyra kapott vadonatúj okostelefont vagy tabletet a fa alatt? A kampánynak ennek ellenére Facebook-oldala is van, és persze az egész valójában a Vodafone Családi csomagját reklámozza.

Kérem, kapcsolja be!

Ha tetszik, a Vodafone-nal éppen ellentétes célt kíván elérni a Telenor Magyarország, mely december 24 és 26 között ingyenes, korlátlan internetet biztosít minden, aktív adatcsomaggal rendelkező előfizetőnek. Vagyis mindenki annyit internetezhet, ami csak a csövön kifér.

A szolgáltató ráadásul olyan gáláns, hogy azoknak az előfizetőknek is "visszagyorsítja" teljes sebességre ebben az időszakban az internetet, akik mostanra elérték a havi letöltési limitet, ezért lassabban érik csak el a hálót. Az ingyenes adathasználat Deezer és MyTV forgalomra is felhasználható, egészen véletlenül ez a Telenor kínálatának két legfontosabb extrája (amúgy az ünnepek alatt mindkettő kifejeztetten jól is jön).

Kérem, lepődjön meg!

Az egyik legeredetibb karácsonyi kampányt kétségtelenül az új ötletekre mostanában feltűnően fogékonynak tűnő Magyar Telekom indította az év végi hajrában. A Facebookon keresztül elérhető Elismerős játék az általános iskolák karácsonyi ajándéksorsolásának izgalmát hozza vissza modern formában.

Egyben azt az egyébként szintén erősen paradox üzenetet sugallja, hogy nem kell mindenkinek drága ajándék, elég pár kedves szó, vagy ahogy egymás közt viccelődik néha a család, idén majd rajzolunk mindenkinek ajándékot. Smucig és/vagy kellően geek és/vagy hipszter baráti társaságnak kitűnő módszer a költségtakarékos ajándékozásra.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.



Jön a zenehallgatásra való YouTube

Ki hinné, de a YouTube, mint a legnépszerűbb online szolgáltatások egyike nem az idétlenkedő, vírusként terjedő videóknak, nem is a gomba módra szaporodó, és egyébként egyre jobb minőségú videoblogoknak, sokkal inkább a videomegosztó oldalra feltöltött zeneszámoknak, videoklipeknek köszönheti sikerét.

Már én is számtalanszor tapasztaltam, hogy fiatalok az MP3 (vagy akár a Spotify, Deezer) helyett a YouTube-ról hallgatják Katy Perryt vagy Nicki Minajt az okostelefonjukon, ami nem feltétlenül szerencsés abból a szempontból, hogy ilyenkor tulajdonképpen a videónak csak a hangsávjára lenne szükség, a képet feleslegesen tölti le a zenehallgatásra használt kütyü. A Google-nek rövidesen lesz erre egy jó megoldása, úgy hívják majd, hogy YouTube Music Key.

A pletykák szerint a YouTube új szolgáltatás a Google mérsékelt sikerű online zenestraming megoldását, a Google Play Musicot váltja majd, vagy egészíti ki, a korlátlan Google Play Music All Access szolgáltatás pedig Google Play Music Key néven folytathatja, akár már napokon belül. Az előfizetéses rendszerrel a videoklipekból eltűnnek majd a reklámok, megjelenik opcióként, hogy csak a hangsávot töltse le a kliens, a képet ne, valamint elérhető lesz az offline zenehallgatás is, mely - akárcsak a Spotify-nál, vagy a Deezernél - azt a célt szolgálja, hogy az előfizető a kedvenc zenéit olyan környezetben is meghallgathassa (illetve a videoklipeket ott is megnézhesse), ahol nincs semmilyen internetkapcsolat.

A YouTube Music Key szolgáltatás 30 napos ingyenes próbaidőszakkal igyekszik magához csábítani az előfizetőket, ezt követően 9,99 dollárba kerül majd a korlátlan zenehallgatás és reklámmentes videoklip-lejátszás. A Google régóta tervezgeti, hogy előfizetéses rendszerben üzemelő, reklámmentes YouTube-ot kínál ügyfeleinek, illetve köze lehet a YouTube Music Key szolgáltatás indulásához a Songza zenestreaming-szolgáltatás idén nyári felvásárlásának is.

Via Android Police.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Utoljára kommentelt

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Feedek