Ki hinné, de a YouTube, mint a legnépszerűbb online szolgáltatások egyike nem az idétlenkedő, vírusként terjedő videóknak, nem is a gomba módra szaporodó, és egyébként egyre jobb minőségú videoblogoknak, sokkal inkább a videomegosztó oldalra feltöltött zeneszámoknak, videoklipeknek köszönheti sikerét.

Már én is számtalanszor tapasztaltam, hogy fiatalok az MP3 (vagy akár a Spotify, Deezer) helyett a YouTube-ról hallgatják Katy Perryt vagy Nicki Minajt az okostelefonjukon, ami nem feltétlenül szerencsés abból a szempontból, hogy ilyenkor tulajdonképpen a videónak csak a hangsávjára lenne szükség, a képet feleslegesen tölti le a zenehallgatásra használt kütyü. A Google-nek rövidesen lesz erre egy jó megoldása, úgy hívják majd, hogy YouTube Music Key.

A pletykák szerint a YouTube új szolgáltatás a Google mérsékelt sikerű online zenestraming megoldását, a Google Play Musicot váltja majd, vagy egészíti ki, a korlátlan Google Play Music All Access szolgáltatás pedig Google Play Music Key néven folytathatja, akár már napokon belül. Az előfizetéses rendszerrel a videoklipekból eltűnnek majd a reklámok, megjelenik opcióként, hogy csak a hangsávot töltse le a kliens, a képet ne, valamint elérhető lesz az offline zenehallgatás is, mely - akárcsak a Spotify-nál, vagy a Deezernél - azt a célt szolgálja, hogy az előfizető a kedvenc zenéit olyan környezetben is meghallgathassa (illetve a videoklipeket ott is megnézhesse), ahol nincs semmilyen internetkapcsolat.

A YouTube Music Key szolgáltatás 30 napos ingyenes próbaidőszakkal igyekszik magához csábítani az előfizetőket, ezt követően 9,99 dollárba kerül majd a korlátlan zenehallgatás és reklámmentes videoklip-lejátszás. A Google régóta tervezgeti, hogy előfizetéses rendszerben üzemelő, reklámmentes YouTube-ot kínál ügyfeleinek, illetve köze lehet a YouTube Music Key szolgáltatás indulásához a Songza zenestreaming-szolgáltatás idén nyári felvásárlásának is.

Via Android Police.