Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
hirdetés

Ezzel karácsonyoznak a mobilszolgáltatók

A karácsony nem csak a kereskedőknek, hanem a mobilszolgáltatóknak is az egyik legforgalmasabb időszak, ilyenkor fogy a legtöbb okostelefon vagy tablet, és az év ezen szakaszában küldik a legtöbb karácsonyi és újíévi jókívánságot az előfizetők. Egy ideje már a szolgáltatók is rájöttek, hogy nem minden a nulla forintos akciókról kell szóljon ilyenkor, idén pedig már-már kifejezetten kreatív kampányok készültek az ünnepekre.

Kérem, kapcsolja ki!

Itt van mindjárt a Vodafone Magyarország, mely kifejezetten arra buzdítja előfizetőit, hogy legalább az ünnepi órákban kapcsolják ki telefonjaikat, tabletjeiket. A Nagy Családi Kikakpcs üzenete csakugyan megszívlelendő, hiszen egy karácsonyi vacsoránál tényleg mindenki temetkezzen inkább a halászlé élvezetébe, és nem biztos, hogy az ajándékokról készült fotókat azonnal fel kell tölteni Instagramra.

A Nagy Családi Kikapcs egyetlen problémája éppen a paradox mivolta, hiszen miért ne nyomkodna valaki egy karácsonyra kapott vadonatúj okostelefont vagy tabletet a fa alatt? A kampánynak ennek ellenére Facebook-oldala is van, és persze az egész valójában a Vodafone Családi csomagját reklámozza.

Kérem, kapcsolja be!

Ha tetszik, a Vodafone-nal éppen ellentétes célt kíván elérni a Telenor Magyarország, mely december 24 és 26 között ingyenes, korlátlan internetet biztosít minden, aktív adatcsomaggal rendelkező előfizetőnek. Vagyis mindenki annyit internetezhet, ami csak a csövön kifér.

A szolgáltató ráadásul olyan gáláns, hogy azoknak az előfizetőknek is "visszagyorsítja" teljes sebességre ebben az időszakban az internetet, akik mostanra elérték a havi letöltési limitet, ezért lassabban érik csak el a hálót. Az ingyenes adathasználat Deezer és MyTV forgalomra is felhasználható, egészen véletlenül ez a Telenor kínálatának két legfontosabb extrája (amúgy az ünnepek alatt mindkettő kifejeztetten jól is jön).

Kérem, lepődjön meg!

Az egyik legeredetibb karácsonyi kampányt kétségtelenül az új ötletekre mostanában feltűnően fogékonynak tűnő Magyar Telekom indította az év végi hajrában. A Facebookon keresztül elérhető Elismerős játék az általános iskolák karácsonyi ajándéksorsolásának izgalmát hozza vissza modern formában.

Egyben azt az egyébként szintén erősen paradox üzenetet sugallja, hogy nem kell mindenkinek drága ajándék, elég pár kedves szó, vagy ahogy egymás közt viccelődik néha a család, idén majd rajzolunk mindenkinek ajándékot. Smucig és/vagy kellően geek és/vagy hipszter baráti társaságnak kitűnő módszer a költségtakarékos ajándékozásra.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.



Bezárnak a mozik vasánap? Itt a megoldás!

Lehet, hogy jövő tavasztól kellemetlen meglepetésben lesz része azoknak, akik kisebb-nagyobb társasággal felkerekednek, hogy beüljenek a jól bevált moziterembe. Könnyen lehet ugyanis, hogy akárcsak a bevásárlóközpontoknak, úgy a moziknak is zárva kell tartaniuk vasárnap - de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne összejönni egy kis közös mozizásra otthon.

A kellően nagy kanapé és tévé, valamint a sok száz wattos házimozi-hangrendszer mellé már csak a tartalom, vagyis maga a film hiányzik. De szerencsére egyre több tévészolgáltató kínál ma már egész nézhető filmeket az ügyfeleknek akár egyszeri kölcsönzési díjért, vagy havi előfizetési díjért cserébe.

A két legnagyobb szolgáltatónál, a UPC Magyarországnál és a Magyar Telekomnál egyaránt létezik ilyen online téka, illetve újabban a Telenor is csatlakozott a körhöz a MyTV szolgáltatással, amihez most már tévéokosító kütyüt (Google Chromecast) is lehet vásárolni.

A tékák használatának egyik legfontosabb feltétele, hogy az adott cég előfizetői legyünk, bár ezt a korlátot a Telekom állítólag hamarosan leküzdi, így mindenki kölcsönözhet majd filmet a szolgáltató online tékájából. A Telekomnál egyszeri kölcsönzési díjért és havi díjas rendszerben egyaránt lehet filmeket kikölcsönözni, melyek a kölcsönzési időtől számítva többnyire egységesen 2 napig korlátlanul megnézhetők.

A UPC-nél a cég online videotékája egyelőre kizárólag az előfizetéshez tartozó beltéri egységeken keresztül érhető el. Újdonság viszont, hogy az ügyfelek mostantól havi előfizetéses rendszerben (SVOD) is kölcsönözhetnek filmeket - ehhez a MyPrime szolgáltatást kell keresni a távirányító "on demand" gombjának megynomása után.

A Telenor Magyarországnál értelemszerűen nincsenek beltéri egységek és távirányítók, azaz mégis, hiszen a MyTV esetében az okostelefon a távirányító és a műsorújság, a tévébe dugható aprócska Google Chromecast kütyü pedig a beltéri egységet helyettesíti.

A Telenor tékájával kapcsolatban egyelőre még érezhető azért némi űr, már ami a tartalmi kínálatot illeti. A Telekomnál és a UPC-nél egész jó filmeket is találni, a MyTV viszont láthatóan inkább a sorozatokra hajt, azok közül sem feltétlenül a legjobbakra.

Online elérhető videotékát nem csak tévészolgáltató, hanem tévécsatorna is üzemeltet, bár az HBO VoD-szolgáltatása, az HBO Go használatához is elő kell fizetni valamelyik tévészolgáltatónál az HBO csomagokra. Cserébe viszont a csatornán sugárzott filmeket akkor nézhetjük meg, amikor nekünk tetszik.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.



Semmi nem állhat a Netflix útjába

Az online videotékák népszerűsége egyre elképesztőbb méreteket ölt, saját bevallásuk szerint olykor még maguk az üzemeltetők is meglepődnek azon, milyen sokan kölcsönöznek ki pár kattintással egy-egy sorozatrészt vagy egy egész estés mozifilmet a számítógépükön, okostelefonjukon, tabletjükön és mindendéle más kütyükön keresztül.

Úgy tűnik, hogy az egyik legnagyobb ilyen online téka, a hosszú évekkel ezelőtt egy futárszolgálat és DVD-kölcsönző házasításából létrejött amerikai Netflix elhatározta, hogy végérvényesen letarolja a nemzetközi piacot, így ma már többek közt 13 európai országban van jelen a cég, és tervezi, hogy újabb országokba, így például Magyarországra is beteszi a lábát - talán már jövőre.

Az idén őszi terjeszkedésnek köszönhetően a Netflixnek idén év végére a korábbi, 14 milliós becslést jóval felülmúlóan, már körülbelül 17 millió nemzetközi előfizetője lesz (akik havonta 7-9 dollár, vagy ugyanennyi eurót fizetnek a szolgáltatásért cserébe). A cég illetékesei szerint idén főleg Latin-Amerikában volt elképesztő mértékű a növeledés, dacára a nem kifejezetten kedvező pénzügyi-gazdasági körülményeknek.



A Vodafone 15 éve számokban

Szinte napra pontosan tizenöt évvel ezelőtt jelent meg Magyarországon a Vodafone, vagyis akkor, amikor még csak a magyarok körülbelül tíz százaléka rendelkezett mobillal, és csupán két szolgáltató, a Westel 900 és a Pannon GSM küzdött az ügyfelekért. Ma már statisztikai alapon mindenkinek van legalább 1,1 előfizetése, és újabban a mobilnet is elképesztően népszerű, amiben nem kis szerepe van többek közt a Vodafone-nak is.

A szolgáltatónak alsó hangon számolva átlagosan tízből négy magyar az ügyfele, így az évek során nagyjából a teljes előfizetői kör 22%-át szerezte meg a cég. A Vodafone többek közt először próbálkozott itthon másodperc alapú tarifával, korlátlan GPRS-adatcsomaggal, illetve korlátlan beszélgetést biztosító tarifával (ezek lettek a RED tarifák). Az elmúlt évek száraz számadatait pedig pedig nagyjából így lehet jól szemléltetni:



A Vodafone is bekapcsolta a 4G-t

Ezekben a hetekben ünnepli tizenötödik születésnapját a Vodafone Magyarország, mely félig-meddig a születésnap apropóján két versenytársához hasonlóan új szintre emelte a mobilnet-szolgáltatását. A cég november közepén szép csendben bekapcsolta saját 4G-s hálózatát, ezzel most már mindhárom magyarországi szolgáltatónál hasít a net, persze csak bizonyos feltételekkel.

A Vodafone például egyelőre csak Budapest belvárosában kínál 4G/LTE szolgáltatást, amit az ígéretek szerint később kiterjeszt majd több vidéki nagyvárosra, valamint a főváros teljes területére. Az első fejlesztési ütemben Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs, Győr, Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Szolnok és Békéscsaba vált 4G-re, ezt követően jönnek a kisebb települések a következő években.

A 4G-s szolgáltatás egyelőre csak Vodafone RED ügyfeleknek érhető el, és a lefedettségen túl kell hozzá az is, hogy a készülék, tehát az okostelefon, a tablet vagy a modem támogassa a 4G/LTE technológiát. Ilyen eszközből egyébként már a Vodafone kínálatában is több tucatnyi típus érhető el, karácsonyra pedig nagyjából 40 olyan okostelefon vagy táblagép szerepel majd a piros szolgáltató árlistáján, mely alkalmas a 4G-s kapcsolatra.

A Vodafone ügyfeleinek egyébként akkor sem kell nagyon csüggedniük, ha a környékükön éppen nincs 4G-s hálózati elérés, mivel ennek a szolgáltatónak van a legnagyobb országos 3G-s lefedettsége (98,4 százalékos). A 4G-s körzetek mérete eleinte ehhez képest elenyésző lesz, három év múlva viszont az ígéretek szerint az összes magyar település több mint 81 százalékán lesz új generációs mobilnet.

A 4G és 3G technológia közti különbség ráadásul talán a Vodafone-nál lesz a legkevésbé egyértelmű, mivel a legkisebb szolgáltatónál eddig sem nagyon voltak kapacitásgondok, illetve a sávszélesség sem nő olyan látványosan. Ez amúgy azt jelenti, hogy 42 Mbps-ről 75 Mbps-re változik a leggyorsabb maximális átvitel (legalábbis elméletben), ezzel szemben a Telenornál és a Telekomnál ennek a duplája a plafon.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Utoljára kommentelt

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Feedek