Úgy tűnik, végre-valahára sikerült a Tesco Mobile-nak összehozni azt, amire már a szolgáltatás (vagy szolgáltató?) 2012-es megjelenésekor is illett volna komolyan építeni: a Tesco áruházlánc üzleteiben elköltött forintok után ingyen beszélgetés jár a 31-es számmal rendelkező ügyfeleknek. Egész pontosan ezer elköltött forint után egy perc.

A Tesco Mobile (aminek egyébként csak 50 százalékos tulajdonosa a Tesco, a másik fele a cégnek a Vodafone-é) és a Tesco által biztosított közös kedvezmény igénybe vételének van azért mégegy feltétele: csak a Clubcard tulajdonosoknak jár az elköltött forint utáni ingyen perc. Ilyen klubkártya-tulajdonos egyébként több mint kétmillió van, Tesco Mobile ügyfélből viszont jóval kevesebb - hogy pontosan mennyi, azt valamiért soha nem verte igazán nagy dobra a szolgáltató, nyilván nem véletlenül.

A klubkártyások egyébként a Tesco éves, nagyjából 700 milliárdos (!) forgalmának a felét hozzák össze, vagyis ha közülük mindenki Tesco Mobile ügyfél lenne, akkor ők összesen uszkve 350 millió percet beszélhetnének ingyen.

A szolgáltató úgy kalkulál, hogy egy átlagos havi nagybevásárlás (20-30 ezer forint értékben) nagyjából 20-30 ingyen percet eredményezhet, ami a legtöbb ügyfélnél jelentősen csökkentheti a hívásköltségeket - feltéve persze, ha egyszer sem remeg meg az ügyfél keze, és nem tér be az akciós Ultra HD-tévéért az Auchanba a Tesco helyett (és ha már úgyis ott van, a hétvégére is bevásárol).

És hogy miért pont most jutott mindez a Tesco Mobile eszébe? Alghanem egy ilyen kapcsolt akciónak korábban sem voltak technikai akadályai, ám eddig nem volt jelen olyan piaci szereplő, mely a Tesco Mobile-ra komoly veszélyt jelenthetett volna. Most lesz, hiszen jön a DIGI mobilszolgáltatás, mely pontosan ugyanazt a célcsoportot célozza, akiket a Tesco Mobile is megpróbál behálózni. Vagyis a DIGI még meg sem jelent  mobilpiacon, máris elindulni látszik valamiféle verseny a bővítés eredményeként.