A karácsony nem csak a kereskedőknek, hanem a mobilszolgáltatóknak is az egyik legforgalmasabb időszak, ilyenkor fogy a legtöbb okostelefon vagy tablet, és az év ezen szakaszában küldik a legtöbb karácsonyi és újíévi jókívánságot az előfizetők. Egy ideje már a szolgáltatók is rájöttek, hogy nem minden a nulla forintos akciókról kell szóljon ilyenkor, idén pedig már-már kifejezetten kreatív kampányok készültek az ünnepekre.

Kérem, kapcsolja ki!

Itt van mindjárt a Vodafone Magyarország, mely kifejezetten arra buzdítja előfizetőit, hogy legalább az ünnepi órákban kapcsolják ki telefonjaikat, tabletjeiket. A Nagy Családi Kikakpcs üzenete csakugyan megszívlelendő, hiszen egy karácsonyi vacsoránál tényleg mindenki temetkezzen inkább a halászlé élvezetébe, és nem biztos, hogy az ajándékokról készült fotókat azonnal fel kell tölteni Instagramra.

A Nagy Családi Kikapcs egyetlen problémája éppen a paradox mivolta, hiszen miért ne nyomkodna valaki egy karácsonyra kapott vadonatúj okostelefont vagy tabletet a fa alatt? A kampánynak ennek ellenére Facebook-oldala is van, és persze az egész valójában a Vodafone Családi csomagját reklámozza.

Kérem, kapcsolja be!

Ha tetszik, a Vodafone-nal éppen ellentétes célt kíván elérni a Telenor Magyarország, mely december 24 és 26 között ingyenes, korlátlan internetet biztosít minden, aktív adatcsomaggal rendelkező előfizetőnek. Vagyis mindenki annyit internetezhet, ami csak a csövön kifér.

A szolgáltató ráadásul olyan gáláns, hogy azoknak az előfizetőknek is "visszagyorsítja" teljes sebességre ebben az időszakban az internetet, akik mostanra elérték a havi letöltési limitet, ezért lassabban érik csak el a hálót. Az ingyenes adathasználat Deezer és MyTV forgalomra is felhasználható, egészen véletlenül ez a Telenor kínálatának két legfontosabb extrája (amúgy az ünnepek alatt mindkettő kifejeztetten jól is jön).

Kérem, lepődjön meg!

Az egyik legeredetibb karácsonyi kampányt kétségtelenül az új ötletekre mostanában feltűnően fogékonynak tűnő Magyar Telekom indította az év végi hajrában. A Facebookon keresztül elérhető Elismerős játék az általános iskolák karácsonyi ajándéksorsolásának izgalmát hozza vissza modern formában.

Egyben azt az egyébként szintén erősen paradox üzenetet sugallja, hogy nem kell mindenkinek drága ajándék, elég pár kedves szó, vagy ahogy egymás közt viccelődik néha a család, idén majd rajzolunk mindenkinek ajándékot. Smucig és/vagy kellően geek és/vagy hipszter baráti társaságnak kitűnő módszer a költségtakarékos ajándékozásra.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.