Újonnan életbe lépő európai uniós fogyasztóvédelmi szabályok miatt az Apple január elsejétől változtatásokat eszközölt az App Store-jában. Az iPhone-ról és iPadről elérhető alkalmazásboltban vásárolt appok árát az európai felhasználók két héttel a vásárlást követően visszakérhetik.

Ez valóban működik, bár a visszatérítést nagyon bonyolult módon lehet megigényelni, tesztelőnk az utóbbi két hétben két darab app árát is visszautalta az Apple nagyjából 2500 forint összértékben.

Megszívja, aki minden app árát visszakéri

A két hetes határidő visszaélésekre is lehetőséget ad, ennyi idő alatt egy teljes játékot is végig lehet játszani a telefonon, majd visszakérni az árát.

Úgy tűnik, az Apple sem akarja elveszíteni fontos bevételi forrását, az iDownloadBlog beszámolója szerint ugyanis ha valaki túl sok app árát kéri vissza, az App Store rendszere bekeményít.

Tudomásul veszem, hogy nem leszek jogosult elállásra

A blog szerzője összesen negyven dollár értékben vásárolt be appokból, majd elkezdte visszakérni azok árait. Nagyjából 25 dolláros értékhatár elérése után az Apple az új appok telepítésekor egy új ablakban hívta fel figyelmét vásárlási lehetőségeire.

A tömeges visszaigénylés után egy angol nyelvű üzenet jelent meg a vásárlás leokézása előtt: "Tudomásul veszem, hogy ha a Vásárlás gombra bökve letöltöm ezt az alkalmazást, nem leszek jogosult tizennégy napon belül a vásárlástól való elállásra." Az így letöltött appok árát a felhasználó már nem kérhette vissza.

Az Apple egyik brit képviseletének felhasználási feltételei között egyébként külön említik is ezt a lehetőséget. Az ebben foglaltak szerint nem lehet utólag elállni a digitális javak vásárlásától abban az esetben, ha a vásárlás jóváhagyásakor a felhasználó lemondott erről a jogáról.