Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
hirdetés

Ez lenne az iPhone 7?

Az aktuális iPhone-sorozat alig néhány hónapja kapható csak, de ahogy az ebben a szakmában lenni szokott, máris megindultak a találgatások, fejtegetőzések arról, hogy az Apple milyen újdonságokat fog belepakolni az újabb, várhatóan az év végén érkező generációba, illetve fog-e változtatni valamit a dizájnon.

Utóbbi az Apple termékei esetében mindig is központi kérdésnek számított, az iPhone6 előtt az iPhone-ok hosszú ideig teljesen egyformák voltak. A Pocket-lint most összeszedett néhány nem grafikát a következő generációról, amit lehet, hogy iPhone 7-nek neveznek majd, de az is lehet, hogy teljesen más nevet kap majd. Az sem teljesen egyértelmű, hogy a képek honnan származnak, illetve van-e közük a tényleges terméktervekhez, melyeket az Apple rendszerint nem köt akárki orrára a megjelenés előtt.

A koncepciórajzok alapján amúgy az iPhone-ok új generációja leginkább abban különbözne a most kapható iPhone 6 modellektől, hogy az alul középen lévő "Home" gomb mellett is megjelennének különböző, gyakran használt ikonok, plusz a felső, hangszóró körüli sávban is megjelenhetnének információk. Vagyis lényegében a telefon előlapját teljes egészében egy kijelző borítaná.

Az új dizájn hivatalos bemutatójáig attól tartok még kicsit sokat kell aludni, de ha ebbe az irányba mozdul tovább a gyártó, azt hiszem nagy bakot nem lőhet, már csak az a kérdés, hogy a mérnökök és a kijelzőgyártók meg tudják-e valósítani azt, amit a tervezőasztalon megálmodtak a dizjánerek.



Így néz ki a HTC új csúcsragadozója

Az okostelefonoknál újabban a legkevésbé sem a külső számít, ezt az elmúlt években a legtöbb gyártó belátta, és bár vannak, akik próbálkoznak szokatlan elhelyezésű gombokkal (például LG G2-3), vagy egyedi kialakítású kijelzőkkel (például Samsung Galaxy S6), a jól bevált formáktól senki nem akar vagy mer elvonatkoztatni. A HTC-nek olyannyira bevált a 2013-as One külseje, hogy idén már a harmadik, teljesen, vagy szinte teljesen ugyanarra a kaptafára épülő mobilt mutatja be a cég.

A tajvani gyártó új csúcsragadozója, az M9 (már ha ez a végleges neve) március elején debütál majd Barcelonában, a mobilos világ éves szokásos puccparádéján, a Mobile World Congressen, de a készülékről már jóval előbb kikerültek az internetre fotók, illetve nagyjából azt is tudni, mire lesz képes a HTC új nagyágyúja.

Ezek alapján marad az alumíniumból készült unibody, vagyis egy darabból álló ismerős készülékház, csak néhány gomb került máshová, vagy tűnt el, a hátlapi második kamerával egyetemben. 

A HTC M9 azért belül szerencsére szinte teljesen kicserélődött, így új, QHD felbontású kijelzőt, bivalyerős nyolcmagos processzort, 3 GB memóriát, 20,7 megapixeles kamerát pakoltak a csúcsmodellbe, amire természetesen már az Android operációs rendszer legújabb verzióját (5.0 - Lollipop) telepítik, a HTC Sense felülettel megtoldva.

Bemutató és végleges részletek március 1-jén.



Személyi edző a csuklódon

Figyeli, mennyit mozogsz, hogyan alszol, mennyit ehetsz és mennyit kell még mozognod ahhoz, hogy egyre kevesebbet mutasson a mérleg. Mindezt egyetlen, okostelefonnal szinkronizálható miniatűr kütyü csinálja, ami simán elfér a karodra fűzve, esetleg a derekadra tűzve. Ez az aktivitásmérő vagy fitness tracker, az egyik legnépszerűbb típus az úgynevezett hordható kütyük (wearable devices) között. De pontosan mit tud egy ilyen, és mire lehet használni?



Az alaptól a non plus ultráig
Az árak és ezzel együtt az elérhető funkciók - a legtöbb elektronikai cikkhez hasonlóan itt is - a pár ezer forintos kategóriától egészen a csillagos égig terjednek. Van teljesen egyszerű, ami szinte csak a lépéseket számlálja, illetve valamilyen egyszerű képlet alapján hozzárendel egy becsült összeget az elégetett kalóriára. A másik véglet pedig a high-tech sportórák, amik olyan szofisztikált részleteket is képesek mérni, mint mondjuk a talajérintési idő (futásnál) és a csapásszám (úszásnál). Közben persze az SMS-eidet is olvasgathatod rajtuk, és az e-mailjeidről is értesítenek.

Én mostanság Flexelek
Jómagam néhány napja egy Fitbit Flexet próbálgatok az eMAG jóvoltából. Ez funkciókban félúton, árban harmadúton van a kettő között. Számolja a lépéseket és a megtett távot, emellett képes figyelni az alvást és csendben, rezgéssel ébreszteni. Vízálló, tehát úszni és zuhanyozni is lehet benne.

Van hozzá egy elég jó online és mobilos felület, aminek használatához vezeték nélkül, Bluetooth-on keresztül szinkronizálható a kütyü a számítógéppel, illetve az okostelefonnal. Ezen a felületen teljes fitnesznaplót vezethesz, beleértve a testsúlyodat és a bevitt kalóriák számát. És beállíthatsz magadnak személyes napi célokat is, hogy mennyi kalóriát kellene elégetned, vagy hány lépést kellene megtenned.

Hogy hol jársz ezekben az értékekben, azt az okostelefonos és az online felületen teljesen pontosan nyomon követheted. Magán a karkötőn nincs kijelző, csak öt pici LED-et tud villantani, ezekkel azt tudja kérésre, azaz koppintásra megmutatni, hány százalékánál jársz a napi célodnak.

Az a helyzet, hogy engem elég jól motiváltak ezek a lassan kúszú kis csíkocskák. Mindenhol szajkózzák, hogy az elfoglaltabb napjaidon is mozogj valamennyit, legalább egy-két megállónyit gyalogolj a tömegközlekedés helyett. De ez az üres jótanács új értelmet nyer, ha van egy elérhető cél, és a mobilodban mutatja egy progress bar, hol tartasz. (Fent az eddigi legjobb napomat láthatod a screenshoton.)

Neked mi kell?
Ha ilyen vásárlásán töröd a fejed, akkor azt érdemes elsősorban végiggondolnod, milyen mozgáshoz használnád. Gyalogláshoz és futáshoz elég lehet egy egyszerűbb lépésszámlálós változat, úszáshoz értelemszerűen mindenképpen vízálló típus kell.

Ha fontos, hogy a kardió mozgás során tartani tudd a zsírégető pulzustartományt, akkor olyat kell keresned, amiben szívritmus-mérő is van. Ha rosszul alszol, de nem akarsz okos ébresztő appokat használni, mert mondjuk nem akarsz telefonsugárzásban aludni, akkor érdemes lehet kicsit többet rászánni az aktivitásmérőre, hogy smart alarm funkcióra is képes modellt választhass.

Azt is célszerű megnézni, hogy a telefonoddal kompatibilis-e a kütyü, hiszen a legtöbbet mobilon fogod nézegetni az eredményeidet. És sajna nem alap mindenhol a cross-platform, a Samsung kütyüje például csak Samsung mobillal hajlandó együttműködni.

Van, akinek az is fontos szempont, hogy megoszthassa másokkal az eredményeit. Itt most nem arra gondolok, hogy minden futás után ki kell posztolni Facebookra a megtett távot és sebességet a térképpel. De van, akit az motivál, ha látja, hogy a hasonló kütyüket használó barátai is tepernek, és versenyezhet velük, és a kapcsolódó mobil alkalmazásban ő vezethet a rangsorban.

Végezetül a külcsínről is meg kell emlékeznem. Bocs, lány vagyok, a fitneszkarkötőt meg célszerű egész nap hordani, hogy mindig mérje az aktivitást. Ehhez meg nem árt, ha úgy néz ki a kütyü, hogy mindig szívesen vállald. A gyártók erre is egyre többet gondolnak. A Fitbit Flexhez például többféle színű pánt is megvásárolható külön, a Misfit aktivitásmérőkhoz pedig már Swarovski kristályos "burkolatok" is elérhetők.

Ez nekem már túl sok, de biztos vagyok benne, hogy van, akinek ez kell. És valakinek ez hiányzik ahhoz, hogy elkezdjen mozogni, ennyit elnézhetünk bárkinek. :)



Japánban jobban mennek a butamobilok az okostelefonoknál

Van egy ország a világon, ahol minden nagyon máshogy zajlik, mint máshol, és nem csak azért, mert szigetországról van szó. Japán alternatív valóságában még az is megtörténhet, amit egyébként egy ennyire technofil társadalomban elsőre elképzelhetetlen: manapság népszerűbek arrafelé a butamobilok, mint az okostelefonok.

A statisztikák legalábbis azt mutatják, hogy míg a butamobilok eladása két éve egészségesen nő Japánban (csak tavaly 5,7 százalékos növekedést jegyeztek fel), addig az okostelefonokból kevesebb fogyott (tavaly 5,3 százalékos volt az éves szintű csökkenés). Ez egyébként 10,58 és 27,7 millió eladott mobilt jelent összesen, a butamobilok nagy része ráadásul az errefelé már régen nem divatos összecsukható, vagy clamshell formátumhoz tartozik.

Vajon mi történhetett a japánokkal? Megunták a kütyüket vagy szimplán rájuk köszöntött a retro életérzés? A piackutatók szerint ennyire azért nem súlyos a helyzet, mindössze arról van szó, hogy az okostelefonokba manapság kevés olyan új funkció kerül, ami miatt érdemes lenne gyakran cserélgetni őket, így a készülékek életciklusa hosszabbra nyúlik.



Ki mondta, hogy egy okosóra nem lehet divatos?

Az LG egyike azon cégeknek, melyek igazán komolyan veszik az okosórákat, és megpróbálnak elébe menni bizonyos trendeknek, még mielőtt az Apple jönne és letarolná az egész piacot saját megoldásával, az Apple Watch nevű kütyüvel. A koreaiak most egy igazán klasszikusnak tűnő darabról rántották le a leplet, jön a divatosan elegáns G Watch Urbane.

Tény, hogy az okosórákra eddig a legkevésbé sem úgy tekintett a nagyközönség, mint divatkiegészítőkre, vagyis akár a régi LG G Watch, akár a Moto 360 inkább volt valamiféle különleges kütyü, mint hagyományosabb vonalat követő, elsősorban a pontos idő mutatására fókuszáló eszköz. 

És lám, mit tesz egy kis kozmetikázás, az LG G Watch Urbane ugyanazzal a műszaki tartalommal egészen máshogy fest, mint az elődmodell, ad abszurdum az arany változatot még egy nő is hajlandó felvenni. Más kérdés, hogy az Android Weart futtató eszköz vékony női (és férfi) csuklón meglehetősen furán mutat, de legalábbis a több mint 1 centiméteres vastagság és a 4,5 centiméteres szélesség nem egy olyan eszközre utal, melyet elsősorban finom női karokra terveztek.

Az LG G Watch Urbane valamikor a tavaszi hónapokban jelenhet meg a boltok polcain - pont a legjobb időben ahhoz, hogy az új tavaszi-nyári ruhakollekcióhoz passzoljon.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Utoljára kommentelt

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Feedek