Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
hirdetés

Duplájára gyorsítja a netet a UPC

Bill Gates, a Microsoft atyja sok mindennel híressé vált, de az ominózus mondását, miszerint 640 kilobájt mindenkinek elég kell legyen, még azok is ismerik, akiknek fogalmuk sincs arról, mi is az a kilobájt. Pár évvel ezelőtt egy konferencián az ADSL-szolgáltatások korlátairól hallgattam előadást, akkor az előadó (akinek a nevére viszont már nem emlékszem) azt mondta, 8 Megabit (letöltés) mindenkinek elég kell legyen. Ehhez képest ma már mobilneten is megmosolyogtatóan kevés ez az érték. A UPC szerint meg egyenesen ciki.

A szolgáltató ma már olyannyira túlhaladt a 8 megabiten, hogy december elejétől ennek a letöltési sávszélességnek több mint 62-szeresét biztosítja a vadonatúj Fiber Power 500-as csomagban. A cég egyébként nagyjából évente duplájára gyorsítja a vezetékes internetet, a 240 Mbps sávszélességű Fiber Power csomagok is csak tavaly jelentek meg. A technológiában egyébként még van lehetőség, legalábbis a UPC már két évvel ezelőtt demonstrált gigabites vezetékes netet éles hálózaton, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy azonnal bevezethetne ilyen csomagokat, ha akarna.

Az új Fiber Power 500-as díjcsomaggal egyébként ideális esetben másodpercenként nagyjából 62 megabájtnyi adatot lehet letölteni, vagyis egy DVD-lemez tartalma kevesebb mint másfél perc alatt csorog le, de egy Blu-ray teljes adatmennyiségére sem kell hét percet várni. A feltöltési sebesség ehhez képest csigalassúnak tűnhet, mindössze 22 Mbps, vagyis csupán 2,75 megabájt másodpercenként.

A UPC leggyorsabb vezetékes internetcsomagjának döbbenetes tempóját leginkább azok a családok vagy háztartások használhatják ki, ahol több eszköz is (számítógépek, okostévék, játékkonzolok, hálózati médiatárak) csatlakoznak az internethez. A díjcsomag havi díja 12990 forint.



Mai tévéműsor: YouTube

Ki gondolta volna pár évvel ezelőtt, hogy egy internetes videomegosztó-szolgáltatás egyszer a tévéműsorokhoz mérhető nézettséget fog elérni a tévékészülékek egy részén? Pedig most úgy tűnik, pont ez a helyzet, mióta a YouTube ráköltözött a UPC beltéri egységeire, az előfizetők teljesen rákattantak. Egyesek szerint ennek az az egyenes következménye, hogy idővel senki nem néz majd hagyományos módon tévét, a tévéújságok hasábjai pedig hirtelen roppant egysíkúvá válnak majd.

Ha ez az idő még nem is jött el, az biztos, hogy a YouTube utat tört magának a tévékre, és ahol a nézők használhatják, ott szeretik is használni. A UPC kábeltévés előfizetői közül például 75 ezren használják rendszeresen azt az alkalmazást, amit a televíziós beltéri egységen keresztül érhetnek el május vége óta, a TV Apps platform részeként. Ráadásul nem ám csak egy Gangnam Style-nyi időt töltenek el a nézők a YouTube előtt, hanem annál sokkal többet: naponta átlagosan akár 45 percet!

Mindezt alighanem az magyarázza, hogy a tévé bizonyos szempontból még mindig sokkal alkalmasabb a hosszabb időtartamú videofogyasztásra, mint mondjuk egy okostelefon, ami rendelkezik a mobilitás összes előnyével és hátrányával. A UPC TV Apps YouTube-alkalmazása ráadásul barátja az okostelefonoknak, tableteknek és PC-knek, hiszen az eszközök összepárosítása után a hordozható kütyün nézett videót egy mozdulattal át lehet küldeni a tévé képernyőjére.

Vagyis kijelenthető, hogy hosszú távon ez (vagy valami ehhez hasonló, eszközöktől független videózásé) a jövő, de azért még a hagyományos tévéműsorok is húzzák majd egy darabig, de addig biztosan, míg a Barátok közt, vagy az esti híradó élőben nem lesz látható a YouTube-on.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Legfrissebb bejegyzések

Utoljára kommentelt

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Feedek