Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
hirdetés

"Szobakoncertet" ad a Quimby a YouTube-on

A YouTube nem csak a vicces videók lelőhelye, hanem olykor élő közvetítéseknek is teret ad, jellemzően koncertek, netán sportesemények jelnnek meg ezen a csatornát. Az elmúlt években a Volt és Sziget fesztiválokról is volt élő műsor, az újév első napján pedig Quimby csap bele a húrokba a MOM Kulturális Központban - illetve a YouTube-on.

A nem éppen stadionnyi befogadüképességgel rendelkező MOM-ba gyakorlatilag azonnal elfogytak a jegyek, akinek nem jutott, az akár otthon, vagy az okostelefonján, tabletjén is megnézheti élőben az előadást. A "Szobakoncertnek" nevezett produkcióhoz a Telekom adja a technikai hátteret, és a szolgáltató YouTube-csatornáján, valamint az Origón lehet követni az előadást.

Akit a technikai részletek érdekelnek: a koncertet egy 12 fős technikai stáb közvetíti, összesen 8 HD-kamerával, az adás követéséhez, vagyis a stremeléshez nem kell semmiféle hókuszpókusz, gyakorlatilag minden YouTube-képes eszközön lehet nézni Kiss Tibiéket.



Jön a zenehallgatásra való YouTube

Ki hinné, de a YouTube, mint a legnépszerűbb online szolgáltatások egyike nem az idétlenkedő, vírusként terjedő videóknak, nem is a gomba módra szaporodó, és egyébként egyre jobb minőségú videoblogoknak, sokkal inkább a videomegosztó oldalra feltöltött zeneszámoknak, videoklipeknek köszönheti sikerét.

Már én is számtalanszor tapasztaltam, hogy fiatalok az MP3 (vagy akár a Spotify, Deezer) helyett a YouTube-ról hallgatják Katy Perryt vagy Nicki Minajt az okostelefonjukon, ami nem feltétlenül szerencsés abból a szempontból, hogy ilyenkor tulajdonképpen a videónak csak a hangsávjára lenne szükség, a képet feleslegesen tölti le a zenehallgatásra használt kütyü. A Google-nek rövidesen lesz erre egy jó megoldása, úgy hívják majd, hogy YouTube Music Key.

A pletykák szerint a YouTube új szolgáltatás a Google mérsékelt sikerű online zenestraming megoldását, a Google Play Musicot váltja majd, vagy egészíti ki, a korlátlan Google Play Music All Access szolgáltatás pedig Google Play Music Key néven folytathatja, akár már napokon belül. Az előfizetéses rendszerrel a videoklipekból eltűnnek majd a reklámok, megjelenik opcióként, hogy csak a hangsávot töltse le a kliens, a képet ne, valamint elérhető lesz az offline zenehallgatás is, mely - akárcsak a Spotify-nál, vagy a Deezernél - azt a célt szolgálja, hogy az előfizető a kedvenc zenéit olyan környezetben is meghallgathassa (illetve a videoklipeket ott is megnézhesse), ahol nincs semmilyen internetkapcsolat.

A YouTube Music Key szolgáltatás 30 napos ingyenes próbaidőszakkal igyekszik magához csábítani az előfizetőket, ezt követően 9,99 dollárba kerül majd a korlátlan zenehallgatás és reklámmentes videoklip-lejátszás. A Google régóta tervezgeti, hogy előfizetéses rendszerben üzemelő, reklámmentes YouTube-ot kínál ügyfeleinek, illetve köze lehet a YouTube Music Key szolgáltatás indulásához a Songza zenestreaming-szolgáltatás idén nyári felvásárlásának is.

Via Android Police.



Mai tévéműsor: YouTube

Ki gondolta volna pár évvel ezelőtt, hogy egy internetes videomegosztó-szolgáltatás egyszer a tévéműsorokhoz mérhető nézettséget fog elérni a tévékészülékek egy részén? Pedig most úgy tűnik, pont ez a helyzet, mióta a YouTube ráköltözött a UPC beltéri egységeire, az előfizetők teljesen rákattantak. Egyesek szerint ennek az az egyenes következménye, hogy idővel senki nem néz majd hagyományos módon tévét, a tévéújságok hasábjai pedig hirtelen roppant egysíkúvá válnak majd.

Ha ez az idő még nem is jött el, az biztos, hogy a YouTube utat tört magának a tévékre, és ahol a nézők használhatják, ott szeretik is használni. A UPC kábeltévés előfizetői közül például 75 ezren használják rendszeresen azt az alkalmazást, amit a televíziós beltéri egységen keresztül érhetnek el május vége óta, a TV Apps platform részeként. Ráadásul nem ám csak egy Gangnam Style-nyi időt töltenek el a nézők a YouTube előtt, hanem annál sokkal többet: naponta átlagosan akár 45 percet!

Mindezt alighanem az magyarázza, hogy a tévé bizonyos szempontból még mindig sokkal alkalmasabb a hosszabb időtartamú videofogyasztásra, mint mondjuk egy okostelefon, ami rendelkezik a mobilitás összes előnyével és hátrányával. A UPC TV Apps YouTube-alkalmazása ráadásul barátja az okostelefonoknak, tableteknek és PC-knek, hiszen az eszközök összepárosítása után a hordozható kütyün nézett videót egy mozdulattal át lehet küldeni a tévé képernyőjére.

Vagyis kijelenthető, hogy hosszú távon ez (vagy valami ehhez hasonló, eszközöktől független videózásé) a jövő, de azért még a hagyományos tévéműsorok is húzzák majd egy darabig, de addig biztosan, míg a Barátok közt, vagy az esti híradó élőben nem lesz látható a YouTube-on.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Utoljára kommentelt

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Feedek