Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
hirdetés

Duplájára gyorsítja a netet a UPC

Bill Gates, a Microsoft atyja sok mindennel híressé vált, de az ominózus mondását, miszerint 640 kilobájt mindenkinek elég kell legyen, még azok is ismerik, akiknek fogalmuk sincs arról, mi is az a kilobájt. Pár évvel ezelőtt egy konferencián az ADSL-szolgáltatások korlátairól hallgattam előadást, akkor az előadó (akinek a nevére viszont már nem emlékszem) azt mondta, 8 Megabit (letöltés) mindenkinek elég kell legyen. Ehhez képest ma már mobilneten is megmosolyogtatóan kevés ez az érték. A UPC szerint meg egyenesen ciki.

A szolgáltató ma már olyannyira túlhaladt a 8 megabiten, hogy december elejétől ennek a letöltési sávszélességnek több mint 62-szeresét biztosítja a vadonatúj Fiber Power 500-as csomagban. A cég egyébként nagyjából évente duplájára gyorsítja a vezetékes internetet, a 240 Mbps sávszélességű Fiber Power csomagok is csak tavaly jelentek meg. A technológiában egyébként még van lehetőség, legalábbis a UPC már két évvel ezelőtt demonstrált gigabites vezetékes netet éles hálózaton, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy azonnal bevezethetne ilyen csomagokat, ha akarna.

Az új Fiber Power 500-as díjcsomaggal egyébként ideális esetben másodpercenként nagyjából 62 megabájtnyi adatot lehet letölteni, vagyis egy DVD-lemez tartalma kevesebb mint másfél perc alatt csorog le, de egy Blu-ray teljes adatmennyiségére sem kell hét percet várni. A feltöltési sebesség ehhez képest csigalassúnak tűnhet, mindössze 22 Mbps, vagyis csupán 2,75 megabájt másodpercenként.

A UPC leggyorsabb vezetékes internetcsomagjának döbbenetes tempóját leginkább azok a családok vagy háztartások használhatják ki, ahol több eszköz is (számítógépek, okostévék, játékkonzolok, hálózati médiatárak) csatlakoznak az internethez. A díjcsomag havi díja 12990 forint.



Bezárnak a mozik vasánap? Itt a megoldás!

Lehet, hogy jövő tavasztól kellemetlen meglepetésben lesz része azoknak, akik kisebb-nagyobb társasággal felkerekednek, hogy beüljenek a jól bevált moziterembe. Könnyen lehet ugyanis, hogy akárcsak a bevásárlóközpontoknak, úgy a moziknak is zárva kell tartaniuk vasárnap - de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne összejönni egy kis közös mozizásra otthon.

A kellően nagy kanapé és tévé, valamint a sok száz wattos házimozi-hangrendszer mellé már csak a tartalom, vagyis maga a film hiányzik. De szerencsére egyre több tévészolgáltató kínál ma már egész nézhető filmeket az ügyfeleknek akár egyszeri kölcsönzési díjért, vagy havi előfizetési díjért cserébe.

A két legnagyobb szolgáltatónál, a UPC Magyarországnál és a Magyar Telekomnál egyaránt létezik ilyen online téka, illetve újabban a Telenor is csatlakozott a körhöz a MyTV szolgáltatással, amihez most már tévéokosító kütyüt (Google Chromecast) is lehet vásárolni.

A tékák használatának egyik legfontosabb feltétele, hogy az adott cég előfizetői legyünk, bár ezt a korlátot a Telekom állítólag hamarosan leküzdi, így mindenki kölcsönözhet majd filmet a szolgáltató online tékájából. A Telekomnál egyszeri kölcsönzési díjért és havi díjas rendszerben egyaránt lehet filmeket kikölcsönözni, melyek a kölcsönzési időtől számítva többnyire egységesen 2 napig korlátlanul megnézhetők.

A UPC-nél a cég online videotékája egyelőre kizárólag az előfizetéshez tartozó beltéri egységeken keresztül érhető el. Újdonság viszont, hogy az ügyfelek mostantól havi előfizetéses rendszerben (SVOD) is kölcsönözhetnek filmeket - ehhez a MyPrime szolgáltatást kell keresni a távirányító "on demand" gombjának megynomása után.

A Telenor Magyarországnál értelemszerűen nincsenek beltéri egységek és távirányítók, azaz mégis, hiszen a MyTV esetében az okostelefon a távirányító és a műsorújság, a tévébe dugható aprócska Google Chromecast kütyü pedig a beltéri egységet helyettesíti.

A Telenor tékájával kapcsolatban egyelőre még érezhető azért némi űr, már ami a tartalmi kínálatot illeti. A Telekomnál és a UPC-nél egész jó filmeket is találni, a MyTV viszont láthatóan inkább a sorozatokra hajt, azok közül sem feltétlenül a legjobbakra.

Online elérhető videotékát nem csak tévészolgáltató, hanem tévécsatorna is üzemeltet, bár az HBO VoD-szolgáltatása, az HBO Go használatához is elő kell fizetni valamelyik tévészolgáltatónál az HBO csomagokra. Cserébe viszont a csatornán sugárzott filmeket akkor nézhetjük meg, amikor nekünk tetszik.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.



Virtuális ajándék, valódi öröm

Nem egészen húsz nap van hátra karácsonyig, ami egyben azt is jelenti, hogy egyre többen látnak neki az ajándékok beszerzésének. Ez sokszor, sokaknál óriási dilemmákat jelent, hiszen a legtöbb barát, netán a családtag többnyire megveszi magának, amire szüksége van, ezért nehéz kitalálni, minek is örülnének. Nyolcvankettedik nyakkendőnek vagy kötött pulcsinak biztosan nem, bármennyire is úgy tűnt, hogy örültek az első nyolcvanegynek.

Aki valami igazán újszerű ajándékot keres, az esetleg szétnézhet a virtuális ajándékok között. Bár itthon még eléggé gyerekcipőben jár ez a terület, de már egyre több országban lehet érdekesebbnél érdekesebb ajándéklehetőség közül válogatni. Tőlünk picivel nyugatabbra például már simán ajándékozhat az ember zenét vagy játékot anélkül, hogy bármit is be kellene csomagolnia és odatennie a fa alá.

A legtöbb esetben az ember egyszerűen, online megveszi az illető részére az előre meghatározott értékű, virtuális ajándékkártyát, a célszemély pedig e-mailben kap egy értesítést arról, milyen kedves kis ajándékot kapott, és egyébként meg boldog karácsonyt. Természetesen a legtöbb cégnél arra is van lehetőség, hogy az ajándékozó kinyomtassa az utalványt, és személyesen adja át, ezzel az ajándékozás személyes jellege is megmarad.

Mobilapptól a traktorig

Virtuális javak egész garmadáját lehet így ajándékozni (bár, mint fentebb is említettük, nem mind elérhető nálunk – egyelőre), ezek közül következzen néhány ötlet, a teljesség igénye nélkül!

Létezik ajándékutalvány például a Google, az Apple és a Microsoft alkalmazásboltjában is, ezekkel a megajándékozottak fizetős alkalmazásokat tölthetnek le a tabletjeikre és okostelefonjaikra. A Spotify kártyájával reklámmentes, prémium zenehallgatási előfizetést lehet ajándékozni, a Steam utalványát pedig számítógépes játékokra lehet beváltani. Természetesen e-könyvet is küldhetsz ajándékba, például ezen a magyar oldalon keresztül.

Némi túlzás, de valóban ajándékozhatsz virtuális traktort is. Ugyanis a Farmville-t is fejlesztő Zynga-nál is lehet ajándékkártyát venni. Ezt aztán a címzettek a játékban válthaják be mindenféle virtuális jószágra, ami növeli a termést. Hogy ez mennyire értelmes ajándék? Nos, én hallottam már nem egy olyan nagyiról, aki egy kis farmville-es turbónak sokkal jobban örülne, mint a nyolcvankettedik nippnek vagy csipke terítőnek...

Egyszerű és nagyszerű

Mindamellett, hogy a virtuális ajándék teljesen újszerű ötlet, rengeteg egyéb előnye is van. Például egyszerűen beszerezhető, akár az utolsó pillanatban is. Plusz egy virtuális ajándékból biztosan nem lesz porfogó vagy vándor-ajándék, amitől igyekeznek megszabadulni a következő ünnepen. A világ másik felén élő barátodnak is megveheted, és nem kell azon aggódnod, hogy megsérül vagy elveszik a postán. Ráadásul a környezetet is kevésbé terheled, ha nem olyan ajándékot veszel, amit le kell gyártani, be kell csomagolni és el kell fuvarozni a címzetthez.

A virtuális ajándék egyetlen hátránya, hogy elég furcsán mutat a fa alatt, de talán nincs is olyan messze az az idő, amikor maga a karácsonyfa is virtuálissá válik, ami alól a családtagok tableteken és okostelefonokon bogarásszák majd ki saját ajándékaikat.



Húsz év húsz legjobb PlayStation reklámja

Hogy telik az idő, immár huszadik életévét tapossa a világ legnépszerűbb konzolmárjáka, a PlayStation, melynek valamelyik tagjára egész generációk áhítoztak. A konzol negyedik generációs változata, a PlayStation 4 éppen egy éve kapható, és persze jóval komlyabb tudással bír, mint az első kiadás. Így a PS4 legújabb trendeknek megfelelően már az egészen újszerű megközelítést képviselő megosztott játékot részesíti előnyben és folyamatos online jelenlétre ösztönöz.

Ez tehát a jelen (vagy inkább jövő?), most pedig lássuk a múltat, itt vannak az elmúlt 20 év legjobb európai PlayStation-reklámjai:



Semmi nem állhat a Netflix útjába

Az online videotékák népszerűsége egyre elképesztőbb méreteket ölt, saját bevallásuk szerint olykor még maguk az üzemeltetők is meglepődnek azon, milyen sokan kölcsönöznek ki pár kattintással egy-egy sorozatrészt vagy egy egész estés mozifilmet a számítógépükön, okostelefonjukon, tabletjükön és mindendéle más kütyükön keresztül.

Úgy tűnik, hogy az egyik legnagyobb ilyen online téka, a hosszú évekkel ezelőtt egy futárszolgálat és DVD-kölcsönző házasításából létrejött amerikai Netflix elhatározta, hogy végérvényesen letarolja a nemzetközi piacot, így ma már többek közt 13 európai országban van jelen a cég, és tervezi, hogy újabb országokba, így például Magyarországra is beteszi a lábát - talán már jövőre.

Az idén őszi terjeszkedésnek köszönhetően a Netflixnek idén év végére a korábbi, 14 milliós becslést jóval felülmúlóan, már körülbelül 17 millió nemzetközi előfizetője lesz (akik havonta 7-9 dollár, vagy ugyanennyi eurót fizetnek a szolgáltatásért cserébe). A cég illetékesei szerint idén főleg Latin-Amerikában volt elképesztő mértékű a növeledés, dacára a nem kifejezetten kedvező pénzügyi-gazdasági körülményeknek.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Utoljára kommentelt

img src="/images/hex-loader2.gif" width="300" alt="" />

Feedek