hirdetés

Öt dolog, amit inkább ne rendelj az internetről

Leszögezem az elején, nagy rajongója vagyok az internetes vásárlásnak. Óriási a választék, átlátható a kínálat, meg sem kell mozdulni érte, nincs tömegnyomor, és általában az árak is alacsonyabbak. Rengeteg szuper dologhoz lehet így hozzájutni, de vannak olyan termékek is, amiért jobban teszed, ha mégis inkább egy szaküzletbe zarándokolsz. Mutatok néhányat.

1. Menyasszonyi ruha

Az esküvői iparág óriási haszonkulccsal dolgozik itthon és világszerte, ezért kézenfekvő, ha valaki azzal próbál meg spórolni, hogy egy olcsó webshopból, mondjuk Kínából rendeli meg a ruháját. Ráadásul óriási a kínálat, a fodrostól kezdődően az egyszerű szabásún át van itt minden, a szivárvány gyakorlatilag minden színében. De ha pusztán a webshopba felrakott képek alapján döntesz, könnyen így járhatsz:

Kép forrása: TBDress - Fail Facebook oldal

Az ebből a helyzetből adódó pofára esés egyébként rendkívül jellemző itthon is: A jelek szerint rengeteg ismerősömnek van legalább egy olyan barátnője, aki azzal szívott az utolsó pillanatban az esküvője előtt, hogy felhajtson egy varrónőt, aki hajlandó neki valami elfogadható göncöt varázsolni abból a rettenetes rongyból, ami ráadásul jóval később érkezett az ígértnél. Nem biztos, hogy megéri a hajtépést.



Képregények a tableteden - ezekkel az appokkal kezdj!

A képregények reneszánszukat élik, illetve igazából sosem mentek ki a divatból és szerintem sosem fognak, legfeljebb a hordozó változik meg majd idővel - bár az eredeti Marvel papírfüzet nyomdafestékének illatát soha, semmi nem fogja visszaadni, ebben azt hiszem nincs vita. Ettől függetlenül a szuperhősök, a krimik, a kalandtörténetek és a horror sztorik főszereplői ma már mobilos (pontosabban tabletes) alkalmazásokon keresztül is megelevenednek, illetve kitörnek a nyomda által rájuk kényszerített korlátok közül.

A különböző képregények olvasására ma már éppúgy léteznek széles körben appok, mint az e-könyvek olvasására, igazából nagy különbség nincs is ezek közt, legfeljebb csak az, hogy rajzolt sztorik a klasszikus, e-könyvek olvasására létrehozott elektronikus könyvolvasókon (mint például az Amazon Kindle) nem jelennek meg, vagy ha meg is jelennek, éppen a lényeg vész el belőlük.

Szerencsére a tabletek viszonylag jól áthidalják ezt a problémát, hiszen a nagy felbontású színes kijelzőn jól mutatnak a képregények, és míg egy könyvet hosszabb távon akényelmetlen olvasni tableten, addig egy képregénnyel ilyen probléma nincs, hiszen a műfaj nem csak a szövegek olvasásáról szól, sőt.



Keskeny derék, széles sáv - kalóriaszámolás mobillal

Néha jól jön egy figyelő társ, aki a szükséges pillanatban finoman rádszól, hogy azt a fél csülköt már nem kéne megenni. Lehet, hogy abban a pillanatban húzod a szádat a figyelmeztetésre, de másnap, a mérlegre állva biztosan hálás leszel neki. Vagyis jelen esetben az okostelefonodnak.

Rengetegféle diéta és fogyókúra létezik, az én környezetemben a kalóriaszámolást követik a legtöbben. A hatásosságáról nem akarok tudományos értekezést nyitni, de az alapelv elég logikusnak tűnik: több energiát kell elégetni naponta, mint amennyit beviszel a szervezetbe, ezért a tested a tartalékból fedezi a szükségletet. Ha tartod magad ehhez a szabályhoz minden egyes nap, és nincs valamilyen különleges betegséged, akkor valóban működik.

Ehhez számolni kell a bevitt és elégetett kalóriákat, és szerencsére ehhez már egész jó eszközök állnak rendelkezésre manapság. Közel tíz éve, amikor először hallottam erről a módszerről, még Excelben vezettem az értékeket, és mindent nagyon gondosan meg kellett terveznem, amikor internetközelben voltam, vagy fejből kellett vágnom az adatokat. Ráadásul az interneten sem lehetett megtalálni mindennek a kalóriaértékét, például emlékszem, hogy a Túró Rudiét a gyártótól kérdeztem meg e-mailben.



Itt az ezerforintos perc a Tesco Mobile-nál

Úgy tűnik, végre-valahára sikerült a Tesco Mobile-nak összehozni azt, amire már a szolgáltatás (vagy szolgáltató?) 2012-es megjelenésekor is illett volna komolyan építeni: a Tesco áruházlánc üzleteiben elköltött forintok után ingyen beszélgetés jár a 31-es számmal rendelkező ügyfeleknek. Egész pontosan ezer elköltött forint után egy perc.

A Tesco Mobile (aminek egyébként csak 50 százalékos tulajdonosa a Tesco, a másik fele a cégnek a Vodafone-é) és a Tesco által biztosított közös kedvezmény igénybe vételének van azért mégegy feltétele: csak a Clubcard tulajdonosoknak jár az elköltött forint utáni ingyen perc. Ilyen klubkártya-tulajdonos egyébként több mint kétmillió van, Tesco Mobile ügyfélből viszont jóval kevesebb - hogy pontosan mennyi, azt valamiért soha nem verte igazán nagy dobra a szolgáltató, nyilván nem véletlenül.

A klubkártyások egyébként a Tesco éves, nagyjából 700 milliárdos (!) forgalmának a felét hozzák össze, vagyis ha közülük mindenki Tesco Mobile ügyfél lenne, akkor ők összesen uszkve 350 millió percet beszélhetnének ingyen.

A szolgáltató úgy kalkulál, hogy egy átlagos havi nagybevásárlás (20-30 ezer forint értékben) nagyjából 20-30 ingyen percet eredményezhet, ami a legtöbb ügyfélnél jelentősen csökkentheti a hívásköltségeket - feltéve persze, ha egyszer sem remeg meg az ügyfél keze, és nem tér be az akciós Ultra HD-tévéért az Auchanba a Tesco helyett (és ha már úgyis ott van, a hétvégére is bevásárol).

És hogy miért pont most jutott mindez a Tesco Mobile eszébe? Alghanem egy ilyen kapcsolt akciónak korábban sem voltak technikai akadályai, ám eddig nem volt jelen olyan piaci szereplő, mely a Tesco Mobile-ra komoly veszélyt jelenthetett volna. Most lesz, hiszen jön a DIGI mobilszolgáltatás, mely pontosan ugyanazt a célcsoportot célozza, akiket a Tesco Mobile is megpróbál behálózni. Vagyis a DIGI még meg sem jelent  mobilpiacon, máris elindulni látszik valamiféle verseny a bővítés eredményeként.



Mobilszolgáltató lesz a DIGI - jön az olcsó mobilozás korszaka?

A hét híre, hogy mobilszolgáltatást indít a DIGI, vagyis az a cég, amelyik fillérekért, de legalábbis piszok olcsón ad akár 1 gigabites internetet, mellesleg elsőként az országban. Illetve az olcsó net mellett még van olcsó tányéros és vezetékes tévéjük is, meg kábeltelefonjuk, magától értetődő tehát, ha egy ilyen cégből egyszer mobilszolgáltató lesz, az soha nem látott szintre szoríthatja le a mobiltelefonálás költségeit. Vagy mindez túl szép, hogy igaz legyen? Megannyi kérdés motoszkálhat most az egyszeri mobilozó fejében, ezekre próbál most válaszolni a konneKTor.

Milyen szolgáltatásokat kínál majd nekem a DIGI? Lesz minden, ami a nagyoknál, csak olcsóbban?

A DIGI eddig annyit közölt a terveiről, hogy hangszolgáltatást és mobilinternetetet egyaránt kínál majd, amikor megkapja az engedélyt a szolgáltatásra, és beüzemeli az első bázisállomásokat. Valószínűleg készülékeket is fog majd forgalmazni a szolgáltató, de ezek alighanem inkább olcsóbb, belépőszintű okostelefonok, vagy butatelefonok lesznek. iPhone-t tehát jobb ha nem is keresel majd a DIGI-nél.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Utoljára kommentelt

Feedek