hirdetés

Keskeny derék, széles sáv - kalóriaszámolás mobillal

Néha jól jön egy figyelő társ, aki a szükséges pillanatban finoman rádszól, hogy azt a fél csülköt már nem kéne megenni. Lehet, hogy abban a pillanatban húzod a szádat a figyelmeztetésre, de másnap, a mérlegre állva biztosan hálás leszel neki. Vagyis jelen esetben az okostelefonodnak.

Rengetegféle diéta és fogyókúra létezik, az én környezetemben a kalóriaszámolást követik a legtöbben. A hatásosságáról nem akarok tudományos értekezést nyitni, de az alapelv elég logikusnak tűnik: több energiát kell elégetni naponta, mint amennyit beviszel a szervezetbe, ezért a tested a tartalékból fedezi a szükségletet. Ha tartod magad ehhez a szabályhoz minden egyes nap, és nincs valamilyen különleges betegséged, akkor valóban működik.

Ehhez számolni kell a bevitt és elégetett kalóriákat, és szerencsére ehhez már egész jó eszközök állnak rendelkezésre manapság. Közel tíz éve, amikor először hallottam erről a módszerről, még Excelben vezettem az értékeket, és mindent nagyon gondosan meg kellett terveznem, amikor internetközelben voltam, vagy fejből kellett vágnom az adatokat. Ráadásul az interneten sem lehetett megtalálni mindennek a kalóriaértékét, például emlékszem, hogy a Túró Rudiét a gyártótól kérdeztem meg e-mailben.



Itt az ezerforintos perc a Tesco Mobile-nál

Úgy tűnik, végre-valahára sikerült a Tesco Mobile-nak összehozni azt, amire már a szolgáltatás (vagy szolgáltató?) 2012-es megjelenésekor is illett volna komolyan építeni: a Tesco áruházlánc üzleteiben elköltött forintok után ingyen beszélgetés jár a 31-es számmal rendelkező ügyfeleknek. Egész pontosan ezer elköltött forint után egy perc.

A Tesco Mobile (aminek egyébként csak 50 százalékos tulajdonosa a Tesco, a másik fele a cégnek a Vodafone-é) és a Tesco által biztosított közös kedvezmény igénybe vételének van azért mégegy feltétele: csak a Clubcard tulajdonosoknak jár az elköltött forint utáni ingyen perc. Ilyen klubkártya-tulajdonos egyébként több mint kétmillió van, Tesco Mobile ügyfélből viszont jóval kevesebb - hogy pontosan mennyi, azt valamiért soha nem verte igazán nagy dobra a szolgáltató, nyilván nem véletlenül.

A klubkártyások egyébként a Tesco éves, nagyjából 700 milliárdos (!) forgalmának a felét hozzák össze, vagyis ha közülük mindenki Tesco Mobile ügyfél lenne, akkor ők összesen uszkve 350 millió percet beszélhetnének ingyen.

A szolgáltató úgy kalkulál, hogy egy átlagos havi nagybevásárlás (20-30 ezer forint értékben) nagyjából 20-30 ingyen percet eredményezhet, ami a legtöbb ügyfélnél jelentősen csökkentheti a hívásköltségeket - feltéve persze, ha egyszer sem remeg meg az ügyfél keze, és nem tér be az akciós Ultra HD-tévéért az Auchanba a Tesco helyett (és ha már úgyis ott van, a hétvégére is bevásárol).

És hogy miért pont most jutott mindez a Tesco Mobile eszébe? Alghanem egy ilyen kapcsolt akciónak korábban sem voltak technikai akadályai, ám eddig nem volt jelen olyan piaci szereplő, mely a Tesco Mobile-ra komoly veszélyt jelenthetett volna. Most lesz, hiszen jön a DIGI mobilszolgáltatás, mely pontosan ugyanazt a célcsoportot célozza, akiket a Tesco Mobile is megpróbál behálózni. Vagyis a DIGI még meg sem jelent  mobilpiacon, máris elindulni látszik valamiféle verseny a bővítés eredményeként.



Mobilszolgáltató lesz a DIGI - jön az olcsó mobilozás korszaka?

A hét híre, hogy mobilszolgáltatást indít a DIGI, vagyis az a cég, amelyik fillérekért, de legalábbis piszok olcsón ad akár 1 gigabites internetet, mellesleg elsőként az országban. Illetve az olcsó net mellett még van olcsó tányéros és vezetékes tévéjük is, meg kábeltelefonjuk, magától értetődő tehát, ha egy ilyen cégből egyszer mobilszolgáltató lesz, az soha nem látott szintre szoríthatja le a mobiltelefonálás költségeit. Vagy mindez túl szép, hogy igaz legyen? Megannyi kérdés motoszkálhat most az egyszeri mobilozó fejében, ezekre próbál most válaszolni a konneKTor.

Milyen szolgáltatásokat kínál majd nekem a DIGI? Lesz minden, ami a nagyoknál, csak olcsóbban?

A DIGI eddig annyit közölt a terveiről, hogy hangszolgáltatást és mobilinternetetet egyaránt kínál majd, amikor megkapja az engedélyt a szolgáltatásra, és beüzemeli az első bázisállomásokat. Valószínűleg készülékeket is fog majd forgalmazni a szolgáltató, de ezek alighanem inkább olcsóbb, belépőszintű okostelefonok, vagy butatelefonok lesznek. iPhone-t tehát jobb ha nem is keresel majd a DIGI-nél.



A Mozilla is felokosítaná a tévédet

Szeretnéd, ha okosabb lenne a tévéd, de inged-gatyád rámenne egy új készülék vásárlására, és különben is, a régi távirányítója nagyon a szívedhez nőtt? Semmi gond, manapság erre is van megoldás, a tévéhez csatlakoztatható különböző tévéokosító kütyük képében. Most éppen a Firefox böngészőről, illetve a Firefox OS mobil operációs rendszerről ismert Mozilla mutatott be egy ilyent.

A Matchstick pont úgy néz ki, mint egy USB-s pendrive, azzal a különbséggel, hogy nem a TV USB-csatlakozójába, hanem az egyik HDMI-bemenethez kell csatlakoztatni. A főként belépő szintű okostelefonokon már egy ideje megtalálható Firefox OS-t futtató kütyüre éppúgy másolgathatók alkalmazások, mint egy okostévére, vagy egy okosmobilra, csak a Matchstick-re nyilván nem fitnesszprogramot fogsz letölteni, hanem például valamilyen videós tartalmat biztosító szolgáltatás (pl. YouTube) appját.

A Mozilla tévéokosítója emellett az ígéretek szerint képes lesz egy okostelefon kijelzőjének a képét a tévére küldeni, ennek persze az a feltétele, hogy a készülék ezt az üzemmódot támogassa, de a modern okostelefonok ma már többnyire megugorják ezt a lécet. A Matchstick-hez megszólalásig hasonló tévéokosító kütyü egyébként a több mint egy éve elérhető, Google-féle Chromecast is, ami pont ugyanezen az elven működik, de egyelőre nem futott be zajos sikert, valószínűleg a korlátozott funkcióknak és az elérhető tartalom szűkösségének köszönhetően.

A Matchstick a tervek szerint januárban kerülhet a boltokba, Észak-Amerikában 25 dollárba fog kerülni, vagyis pusztán az árszempontokat figyelembe véve máris nyerésre áll a 10 dollárral drágább Google Chromecasttel szemben.



Ello, szia, szevasz! - beléptünk az anti-Facebookra

A múlt héten indult a legújabb, nagy reményű közösségi oldal, az Ello, amit egyelőre csak kiválasztottak próbálgathatnak. Mint mi. Szereztünk egy meghívót, körülnéztünk, és most elmeséljük, milyen az az oldal, ami anti-Facebookként hirdeti magát.

Először is, szeretném leszögezni, hogy - egyelőre - nem kell nagyon irigyelned azokat, akik "bent vannak". Az Ellón ugyanis (most még) nem történik gyakorlatilag semmi, legalábbis a hazai berkekben, leszámítva, hogy az alapítók, a barátaik és az ő barátaik remekül szórakoznak. Valószínűleg ugyanazokat a tartalmakat posztolják az Ellora, amit a Facebookra is, csak itt biztosak lehetnek abban, hogy a közösségi oldal nem használja fel kereskedelmi célokra az adataikat és a megadott információkat. (Ugyanis ez az Ello lényege és fő célja: egy olyan közösségi oldalt működtetni, amely nem tekint áruként a felhasználóira, és minden szinten mentes a hirdetésektől.)

Itthon máris sokaknak a nemrég időkapszulák általi halálra ítélt iWiW, pontosabban annak korai fázisa (WiW) jut eszébe az Ellóról, a párhuzam pedig több szempontból is jogos. Egyrészt, a tagok hívhatják meg ismerőseiket a rendszerbe, és a meghívónak komoly értéke van, mert egy felhasználó öt meghívót kap. Lehet ugyan meghívót igényelni az Ello főoldalán is, de óránként több ezer kérelem érkezik be, ezért ez egyáltalán nem garancia a belépésre úgy pár héten belül. Ismerőstől pedig azonnal megérkezik a meghívó.



konneKTor

blogavatar

A digitális technológiák és kütyük bonyolult világa, érthetően.

Hirdetés

hirdetés

Utoljára kommentelt

Feedek