Vannak a távközlési iparágnak olyan szereplői, akikről pár évvel ezelőtt azt sem tudtuk, hogy léteznek, mára azonban egyértelműen ránőttek a nagy öregek fejére, és ha már úgyis ott jártak, jól be is vertek nekik egyet. Ezekben a cégekbeb többnyire közös, hogy mindannyian Kínából indultak világhódító útjukra, felívelésüket pedig bármelyik üsökös megirigyelhetné. Jó lesz, ha megjegyezzük a nevüket, például azt, hogy Xiaomi. De vajon kik ők, és honnan indultak?
A Xiaomi története mondhatni klasszikus kínai sikertörténet. Vagyis egy szép, augusztusi napon, nagyjából öt évvel ezelőtt létrejött egy cég a világ legnépesebb országában arra, hogy lemásolja a nagy nyugati márkák kütyüit és olcsón árulja, elsősorban a helyieknek, illetve a térségben lakó, az amerikaihoz vagy az európaihoz alig mérhető fizetőképes kereslettel rendelkező országoknak. Ehhez még adott egy nyilvánvalóan Steve Jobs komplexusban szenvedő vezető, Lei Jun, aki ennek ellenére éppen az Apple-ével ellentétes üzleti modellt tervelt ki cégének.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a Xiaomi telefonok szinte anyagáron, illetve minimáis haszonnal kerülnek forgalomba, cserébe viszont egy-egy modell kifutási ideje hosszabb. Emellett a Xiaomi csak online értékesít, illetve gyakorlatilag nem költ reklámra, helyette a termékek népszerűsítését a fogyasztókra bízza, vagyis a Xiaomi-kultusz gyakorlatilag szájhagyomány útján terjed.
Mindez olyannyira jól működött az elmúlt években, hogy a kínai vállalat mára a világ harmadik legnagyobb okostelefon-márkájává vált, olyan cégeket utasítva maga mögé, min az LG vagy éppen a Sony. Mindezt tette úgy, hogy csak 2014-ben lépte át Kína határát, ahol egyébként mostanra az ország legértékesebb elektronikai vállalatává nőtte ki magát, olyan helyi óriásokat is komolyan megszorongatva, mint a Lenovo.
Rossz hír a Samsung, a Sony, az LG vagy éppen a Microsoft számára, hogy a kínai Apple-től idén alighanem már a világon semmi nem menti meg a nyugati piacokat, a Xiaomi ezzel együtt 2015-ben már százmillió eladott okostelefonnal kalkulál. A tavalyi 61 millió után.
Utoljára kommentelt