Manapság a csapból is az folyik, hogy nagyon vigyázni kell mindenféle (digitális) identitásunkra, mert a hackerek, a XXI. század bűnözői minden sarkon lesben állnak. És ez nem néhány elborult amerikai játékfilm keltette paranoia, hanem olyan valós veszély, amire rendszerint addig legyint az ember, míg be nem csap a mennykő: Például a telefonján tárolt huncut képeit egyszer csak nem látja viszont az interneten.
A szakemberek évek óta szajkózzák, hogy mindenféle internetes hozzáférésünknek, illetve úgy általában minden, az internetre csatlakozó kütyüinknek válasszunk erős jelszót, és ugyanez igaz arra is, ha valahol szóban kell azonosítania magát valakinek (például ha felhív egy bankot, vagy bármilyen szolgáltatót telefonon).
Szerencsére ma már nem feltétlenül kell mindenféle bonyolult PIN-eket és hosszú jelszavakat megjegyeznie az embernek, ha mondjuk egy telefonos appba (például internetbank-alkalmazás) be akar lépni, hiszen van már sokkal fejlettebb módja az azonosításnak, ami mindig velünk van és amit minden telefon el tud végezni (vagy legalábbis közre tud játszani benne): ez a beszédfelismerés.
A hangalapú azonosítás kicsit olyan, mint az ujjlenyomat-szkennelés. Arra épül, hogy nincs két egyforma hangú ember, azaz nagyon nagy pontossággal megállapítható, hogy valóban a tulajdonos beszél-e a készüléknek. A módszer mára szerencsére annyira fejlett, hogy bizonyítottan nem csak Kautzky Armandnál működik: a motyogás, a nazális hang, a selypítés vagy a pöszeség mind-mind az adott hangminta jellegzetessége. Állítólag az sem hozza zavarba ezeket a rendszereket, ha megfázunk, vagy erős másnaposság gyötör.
A hangalapú azonosítást emellett át lehet költöztetni a készülékből például egy ügyfélszolgálati központba is. Ilyen rendszer üzemel több mint két éve a Telekom telefonos ügyfélszolgálatán is, ahol az előzetes regisztrációt követően az azonosításhoz elég annyit mondani az automatának, hogy "a hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes".
A szolgáltatónál egy tegnap közre adott, friss hír szerint eddig nagyjából 77 ezren éltek ezzel a kényelemmel, vagyis a hangalapú azonosítás még nem akkora sláger, mint a Vangelis-csengőhang, ez a tapasztalatok alapján inkáb azután győzi meg a felhasználókat, hogy igénybe vették.
Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.
Utoljára kommentelt